2020-10-19
Eva Sidén. Foto: Jörgen Dafgård.
Online eller i Stockholm 22 oktober

Välkommen att delta i kursen "Att arrangera konserter"

Föreningen Svenska Tonsättare bjuder in till en skräddarsydd endagskurs för tonsättare som vill veta mer om hur man arrangerar konserter på ett professionellt sätt.

Kursen är framtagen speciellt för dig som är tonsättare och syftar till att dina och andra tonsättares verk blir framförda. Du lär dig grunderna i bland annat projektledning, marknadsföring, budgetering och evenemangssäkerhet och får tips och inspiration för att kunna anordna egna konserter. Kursen hålls av Lars Redin (Amusement AB), en erfaren konsertproducent som arrangerat såväl stora som små arrangemang inom alla genrer, bl.a. Stockholms Kulturfestival, Stockholms 750-årsjubileum och en hyllningskonsert till Monica Zetterlund. Redin har skapat en gedigen checklista speciellt framtagen för FST som du givetvis får med dig hem.

Programmet streamas på grund av det rådande läget och interaktivitet möjliggörs via en frågestund med kursledaren Lars Redin. Det finns även ett antal begränsade platser för att medverka fysiskt i Stimhuset i Stockholm.

Datum/tid: Torsdagen den 22 oktober 2020 kl. 10.00-15.00.
Plats vid digital medverkan: En Zoom-länk mejlas till anmälda kursdeltagare vid senare tillfälle. 
Plats vid fysisk medverkan: Stimhuset, Aulan, plan 5, Hornsgatan 103 i Stockholm. Först till kvarn gäller. FST bjuder på en enklare måltid. 
Anmälan: Ditt svar önskar vi senast den 20 oktober. Anmäl dig här
Tips: Förbered gärna dina frågor innan kurstillfället. Om du deltar online, mejla frågorna till idalee.brandel@fst.se som också rådger vid eventuella andra funderingar.

FST anordnar denna kurs som ett komplement till det arrangörsstöd vi erbjuder er för att själva arrangera konserter och samverka med andra tonsättare och musiker, för att sprida nutida konstmusik till publik runt om i landet. Det är fortfarande möjligt att söka stöd för perioden till och med 31 december. För kriterier och mer information, läs om FST:s arrangörsstöd här.