Katt Hernandez | Föreningen svenska tonsättare
Katt Hernandez flyttas till Stockholm under 2010. Hon bodde på Boston och Philadelphia under flera år förut, där hon spelade impromusik och andra musik på violin, producerade konserter och arbetade på flera "artspaces" för music och experimentella konst. Hon kom snabbt att arbeta med flera nya projekt i Stockholm däribland The Schematics, Yun Kan 10, Klas Nevrin Ensemble och flera andra kollaborationer. Katts arbete som tonsättare under sista fler år har fokuserat på stycken som utnyttjar fältinspelningar, modulsynth, supercollider, röst och violin. Hon har gjort multikanals stycken, stereo stycken och installationer med denna materiell. Hon har börjat även skriva för violin, tas ut från sin 25 års praxis som improvisator på instrument. Hon har sträckt extended tecniques gränserna inspirerade av sin kollaborationer med en bred spektrum av musiker och andra konstnärer från varje genre man kan föreställa sig. Hennes violin arbete har innehållit den akustisk emulation av elektroakustisk instrumenter och den kartläggning av ljud utbredning genom flageoletter och andra ovanlig teknik och akustik artifakter. Katt fått sin Mastersexamen i Komposition, EAM på KMH under 2014, och skall börja Doktorandtjönst i Musikgestaltning på Musik Akademien i Malmö och Lund Universitet under 2015. Hennes kompositioner har spelat på Audiorama, Fylkingen, Norberg festival och Sveriesradio, samt andra lokaler.
Katt Hernandez moved to Stockholm in 2010, after living in the Boston and Philadelphia areas for many years, playing improvised and various other sorts of music on the violin, producing shows, and helping to run venues. She quickly became involved in many new projects, including The Schematics, Yun Kan 10, Klas Nevrin Ensemble and many other collaborations. Katt’s compositional work during the last few years has been focused upon works which utilize field recordings, modular synthesizers, supercollider and violin. She has made multi-channel works, stereo works, and installations with these materials. She has also begun writing for the violin, drawing on her 25 years of experience as an improviser on the instrument, wherein she has stretched the boundaries of extended techniques through collaboration with a host of musicians and other artists from every thinkable genre. Her violin work has involved, among other things, the acoustic emulation of electronic instruments and the exploration of sound extension through harmonics and other artifacts. Katt recently earned a Masters degree in Composition with a focus on EAM at KMH, and will begin a Phd program in Music at Musikakadamien in Malmö in 2015. Her compositions have been played at Audiorama, Fylkingen, Norberg festival and on the Swedish radio, among other venues.
Mimer: Unsleepless (2 channel tape piece for headphone installation) - 2014
Sånger för Spökkvarteren, Stockholm (8 channel tape piece) - 2014
So(u)lskin(ner) (Solo Violin) - 2014
Norra Bantorget (8 channel tape piece) - 2013
Dissociate (2 channel tape piece, completed through EMS residency) - 2012
Four Compositions (in collaboration with The Schematics, Violin, Bass Clarinet, Electronics) - 2011
String Dances (for West Philadelphia Orchestra, with support from American Composers Forum) - 2008-2010
Flight (for solo violin, written for a shadow-show by screen-print artist and puppeteer Erik Ruin) - 2009
Unlovely (Solo Violin) - 2008